Google+

Coca-Cola finansira kampanju protiv obelezavanja GM namirnica, i pravi akcije u Srbiji medju blogerima

5

November 21, 2013 by Admin Pinhole

Ljudi koji barem malo obracaju paznju na zdravlje i hranu znaju sta je Coca-Cola i koliko je stetna. Znaju mnogi ali se tako posebno i ne obaziru pored mnogih losih stvari koje nas okruzuju. Mnogi je na samom probanju odbace jer im telo prirodno odbija takav neprirodan ukus. Ljudi koji imaju problema sa zdrelom i grlom genralno to najbolje znaju.

Bez obzira na stetnost Coca-Cole mnogi je piju i dalje, i pored toga sto znaju da nije zdrava. A neki je koriste i u druge svrhe, za skidanje masnoce i rdje, npr kao u ovom video prilogu. Sto je generalno preporuka ako ipak vam se nadje ili ste primorani da je kupite

muhtar-kent koka kola

Predsednik i izvrsni direktor Coca-Cola

Naime krajem oktobra 2013. otkriveno je da kompanije Coca-Cola tajno investirala  najmanje milion dolara udruzenju Grocery Manufacturers Association (GMA). (Najveca svetska trgovinska asocijacija industrijske hrane i pica)

A koje je vodila borbu protiv obelezavanja GM namirnica u drzavi Wašington (USA)

coca

U svom posedu Coca-Cola ima i  mnoge druge brendove.

Drzavni tuzilc Vasingtona kaze da je Grocery Manufacturers Association (GMA) prekrsila zakon tokom kampanje…

Stoga je pokrenuta inicijativa od strane Food Revolution Network za potipisivanje peticije da se apeluje na Coca-Colu da odustane od finansiranja protiv obelezavanja GM namirnica

Jos:

procitati ceo clanak ovde(engleski)

”Otvori za radost” , Brrrr mania …

komanije koje se zalazu protiv obelezavanja GM namernica

Takodje u Srbiji postoji predstavnistvo Coca-Cole (ciji zaposleni naravno imaju iznad proseka plate,..). Privilegija je raditi za tu kompaniju, skoro svakom prosecnom gradjaninu, takodje i saradjivati sa njom.

Retki bi se danas nasli koji su principijalni i dosledni, sa ucvrscenim stavovima bez dileme, koji bi odbili iz etickih razloga da rade sa tom kopmanijom ili da budu zaposleni u njoj.

Tako trenutno imamo zanimljivu akciju i kod nas. Pogledajmo kako lako ljudi prodaju svoj rad, kredibilitet i gaze po svojim principima. Po slicnom modelu ce se ova ili neka druga kamapnja sprovoditi i u bilo kojoj drugoj drzavi, pa i u Srbiji.

Coca-Cola System pokreće akciju povećanja kapaciteta oglašavanja na blogovima u regionu

Ovako je naslovio post na ovu temu internet preduzetnik Dragan Varagic. Koji se iz svog ugla gledanja ne obazire na Coca-Cola pohod u Srbji. Vec to vidi iskljucivo kao pozitivnu akciju, jer doprinosi podizanju svesti na ovim prostorima, o IT preduzetnistvu.

Akcija Coca-Cola Bloggers Network Adria koju u novembru ove godine pokreće kompanija Coca-Cola System (Coca-Cola Hellenic i Coca-Cola Co.) ima za cilj da se podigne tržište oglašavanja na blogovima na nivou regiona koji obuhvata Srbiju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Makedoniju i Crnu Goru.

Dale ima se za cilj da se animiraju najboljii blogeri kako bi ostavrili saradnju sa Coca-Colom. Prosto receno Coca Cola im placa odredjenu sumu za uzvrat reklamirajuci njihov brend. Na koji nacin to je njihova interna poslovna stvar.

Jel gde god da proviris tu je Coca-Cola. Opste je poznato da su oni broj jedan magovi za marketing i vrhunske reklame u svetu.

Neki navodi sa Varagicevog bloga o ovoj Coca-Cola akciji

varagic

Neki od blogova koji su izabrani. Sto svakako nije slucajno odabrano.

varqagic

Ovako je najavila i naslovila ova blogerka iz Bosne ovu vest , sa odusevljenjem jasno se vidi.

bosanka

Ovako je to najavila popularna blogerka sa nadimkom Mahlat

mahlat1

Jedan citat iz njenog posta. Gde ona otvoreno govori da nema nista protiv saradnje, rado jeprihvata iako ne pije i ne konzumira te proizvode.

Tipa nesto kao neki seljak kad dodje na pijacu pa

prodaje robu samo za kupce, a koju inace on i njegova porodica ne jedu.

Iskreno pise Mahlat u ovom citatu

mahlat2

Jos jedan citat na kraju njenog posta, gde pokusava suptilno da posalje poruku ”pijte tu dzank Coca-Colu  ali samo umereno i bice sve ok”.

mahlat3

Blogerka Vitki Gurman je najglasnija bila kod nas, i zapazena u promovisanju zdravog nacina zivota, pisanju o zdravoj hrani.. cak i protivnik GMO, imala je je jedan vidljiv post na ovu temu ”Istina o GMO”. Tada je lepo diskreditovala vajnog ”poznavaoca” ove tematike Istoka P.  koji je hvalio GMO pri tom nemajuci pojma koliko se covek bukvalno nalupao, a i obrukao. Ali je to morao da odradi zbog sopstevene promocije jer je covek ala od skandala, a pritom i politicki angazovan, barem u to doba..tako da je njegov smesan tekst bio vrlo moguce i narucen, upravo od stranke koja se zalaze za GMO.

Tada smo bili zahvalni ovoj blogerki jer jer napisla dobar i vidljiv post.

Ali evo veca za ovako kratko vreme stvari su se promenile, ona promovise Coca-Colu, i GMO, za neke sitne novce.

Nista novo nije da se ljudi generalno menjaju na gore, a ponekad i na bolje, menjaju misljenja i stavove, principe.

Neko to radi i zbog para, manjih ili vecih. Neko kaze sve je na prodaju, svako ima svoju cenu.

vitki gurman GMO

Evo nekih komentara nezadovoljnih posetioca sa njenog bloga

vitki gurman GMO

I ona ne pije Coca-colu, ali nema problema da je preporuci.

4

coca cola sudar svetova vitki gurman

To je prica o velikim brendovima, korporacijama koje velika vecina nece i ne zeli da odbije. Po slicnom principu rade Monsanto i druge kompanije koje seju smrt zarad njihovog boga-novca.

A za sitne pare oni odrade dobre poslove i potkupe koga god oni hoce.

Kako potkupljuju vlade sirom sveta(Korin Lepaž, bivša ministarka ekologije u vladi Francuske govori o tome), tako i ovu boraniju na lokalu, i konkretno na netu.

Nazalost na IT sceni i oni koji najvise promovisu IT poslovanje nema takvih koji bi se na ovo obazreli. Gledaju svoja posla, i iz svog ugla, brane bransu kojom se bave.

Zalimo se na politicare, i kako nam ne valja, a da smo u njihovoj kozi bili bi gori od njih. Ovo vazi nazalost za veliki broj ljudi.

5 thoughts on “Coca-Cola finansira kampanju protiv obelezavanja GM namirnica, i pravi akcije u Srbiji medju blogerima

  1. SAnjarka says:

    Odlican tekst! Nalazim se u onoj grupi ljudi koji prate Maju (vitkigurman) od samog pocetka i svaki njen tekst sam ocekivala sa nestrpljenjem. Videla sam neki dan nju i doticnu kompaniju u kombinaciji i iskreno bila sam “blago” sokirana, da ne upotrebim neku drugu rec. Ali onda mi padne na pamet da sve na ovom svetu moze da se kupi, samo je pitanje za koliko para…

  2. Sandra says:

    E, ja sad već danima dobijam poruke od ljudi zbog Maje, koju sam navodila kao primer kako ima solidnih blogova i kako čak i laički nutricionizam može biti zabavan ako je neko strastven u svom radu. Poruke glase otprilike ‘ona tvoja gurmanka reklamira kokakolu’ i ‘jel’ to izašla organska kola, evo zdravojedači počeli da je vole…’🙂 Prijateljica koja ima malu ćerku mi je ‘vratila’ link Majinog teksta o gojaznosti dece, u kojem se nalazi fotografija deteta koje pije kokakolu, i napisala mi ‘…a što na pare nije gadljiva kao na debelu decu?’ Ja sam takođe jedan od razočaranih čitalaca, i bila bih zahvalna autoru ovde da objavi moj komentar koji Maja Petrović nije odobrila na svom sajtu. Šta je moglo da je uvredi, prosudite sami. Mislim da nisam napisala ništa više od onoga što su brojni drugi komentatori imali da kažu, verovatno joj se način nije svideo, ili argumentacija. Ovako to glasi:

    Your comment is awaiting moderation.
    November 22, 2013 at 12:15 PM

    Pročitala sam ovaj tekst pre koji dan, kad je postavljen, i dala sebi vremena da promislim, ne želeći da ostavim grub komentar u afektu. Čitala sam blog povremeno, preporučila ga nekoliko puta društvu, poznanicima, i generalno, bilo mi je drago što postoji. Pošto si velikim slovima istakla nedostatak pitanja zašto pišeš blog, pa obrazložila, želim i ja temeljno da obražložim zašto sam čitala. Ovde nisam imala šta da naučim, jer moje obrazovanje i suštinsko znanje iz brojnih oblasti bioloških nauka daleko prevazilazi nivo na kom se ovde opšti, a činjenica da sam dete dva ozbiljna naučna radnika, lekara i doktora nauka, koje je odraslo na utemeljenim pričama o ”antinauci” u ishrani, planinskom kajmaku, mesu pašne stoke, ribe iz reka iz kojih se voda može piti i malopre ubranom povrću, a danas proizvodim svoju hranu, živim na obroncima Fruške Gore van naseljenog mesta i bavim se naukom, nisam neko ko je imao šta da menja u prehrambenim navikama čitajući neki blog. Uprkos ozbiljnim neukostima koje se povremeno mogu pročitati iz tvojih tekstova (parafraziram, ”priroda nije u istu namirnicu stavila masti i šećere”, domaći zadatak: glikolipidi!!!, fosfolipidi i hidrofobni rep, i naravno proteini, holesterol, ćelijska membrana…) , meni je bilo iskreno drago da postoji jedan ovakav blog gde se ne diskutujući puno o utemeljenosti, znanju ili motivima, zahvaljujući tom populističkom i donekle senzacionalističkom stilu ipak na kraju priča svodila na većinski ispravan zaključak. Ne industrijska hrana, da zdrave masti, vežba i fizička aktivnost, varjaču u ruke, organsko je bolje, ne treba nam ‘gmo’. Sa svim tim se apsolutno slažem.

    Želim da objasnim razlog zašto nikad više neću otvoriti ovu stranicu, što sam ‘odlajkovala’ fb stranicu sa koje si delila nove tekstove, i na kraju zašto sam odvojila koji minut ovog prelepog dana da pišem ovde komentar.

    Setimo se tvog autorskog teksta http://www.vitkigurman.com/2013/06/03/coca-cola-podeli-radost/ i ove lepe fotografije koju si generisala – tako istinite reči, beskompromisna osuda svega što je kokakola, neki interesantan edit u komentarima (baš me zanima šta je obrisano). Tu su i tekstovi o aspartamu ($ve $a nekim vrlo $latkim, ljupko $arka$tičnim $til$kim figurama), dijabetesu, uz priču da ti je neki blizak član porodice dijabetičar, agresivnom marketingu prema deci..a kad smo već kod toga, NE POSTOJI jači, suroviji, više nasilan, beskompromisniji i bezobrazniji i kakav god marketing prema deci od onoga koji dolazi od kokakole. Zaboga, promenili su svet, izmislili Deda Mraza.. a isti onaj omraženi Mekdonalds upravo kokakolu toči.

    Ne radi se ovde o tome da li ćeš nešto morati da obrišeš sa bloga zato što si prihvatila pare od kokakole. Ovde se radi o tome da nećeš imati petlju da, dok dobijaš taj ček, napišeš bilo šta slično ovom gore tekstu. Tu je sva suština zašto si odabrana u ovoj kampanji. Druga dva bloga koja se tiču hrane iz ovog društva nisam čitala, ali analogno poznatom kokakolinom marketingu i zahvaljujući elementarnom znanju iz oblasti neuromarketinga, ništa nije čudno ako se radi o gastro blogovima, šta znači delić sekunde opažaja ovog logoa i slike/teksta ukusnog jela, recepta, pričice o doživljaju ukusa… eto nove sinapse koja je još malo privezala taj logo sa omiljenim ukusima. Iako apostrofiraš da je zdrava i ispravna ishrana ukusna, na ovom blogu akcenat nije na ovom gastro ili gurmanskom delu, već na tome šta je tačno hrana i šta se tačno unosi u organizam. Na toj priči si stekla publiku. Stoga čvrsto verujem da nisi odabrana za baner (da se ne lažemo koji je interes korporacije na prvom mestu, i da si ne vređamo inteligenciju obrazloženima kampanje, ciljevima i ah… proklamovanom plemenitošću prema internet zajednici na Balkanu, ili čemu god iz projekta koji već pišeš velikim slovom, v. komentar iznad) zato što neko dolazi ovde da ti čita recepte, već da ne napišeš tekst ”Pobedi Gadost 2”.

    Ta suma koju dobijaš… Ne znam šta bih rekla. Možda ti treba, znam u kakvoj državi živimo, možda bi mogla bez toga, ali tu vidiš dodatak budžetu za pecanu ribu ili veći procenat organske hrane u mesečnoj korpi, šta god, tvoja stvar… To je suma koju ova kompanija verovatno zaradi neto za nekih sat vremena u prosečnom kvartovskom supermarketu. Ovde je suština.

    Koje je poreklo tog novca?

    Plaćena si novcem izmanipulisane dece, nemoćnih i neukih roditelja. Plaćena si novcem koji je kupio celulit, gojaznost, kardiovaskularna oboljenja, paradentozu, bolesti jetre, karcinoma. Plaćena si novcem sadašnjih i budućih dijabetičara. Plaćena si iz istog džepa iz kog su finansirane korupcionaške afere privatizovanja izvora koje su za rezultat imale direktno uskraćivanje pijaće i vode za navodnjavanje u siromašnim regijama u Indiji, pomor stoke, devastaciju useva, a indirektno doprinelo talasu samoubistava poljoprivrednika. Plaćena si novcem koji je potrošen na milione tona nerazgradivog otpada i drugih oblika zagađenja koji sa velikim uspehom uništava čitave ekosisteme. Tvoje pare dolaze sa istog mesta odakle se plaća i lobira za brojne kampanje koje umanjuju štetnost industrijske hrane, ne dozvoljavaju obeležavanje transgenih organizama (gmo) i njihovih produkata u hrani, i izriču prekršajne kazne za ljude koji proizvode svoju hranu u dva-tri sanduka zasađena povrćem. Tom lovom se plaćaju diskreditacije savesnih naučnih radnika u oblastima toksikologije, alergologije, imunologije, njime su se menjali zakoni takođe izvrdavajući nauku ruglu (opet aspartam), iste pare se ulažu u brutalno nasilan marketing prema deci. Navedi sama sebi još nekoliko generatora novca koji ti sada smatraš nagradom za svoj rad.

    Ne možete ti i tvojih hiljadu-dve čitalaca biti toliko mali da budete nebitni i da ne budete povod za delovanje. Kao što jednom Monsantu smeta par krospolinovanih hektara i idu u sudske procese koje rezultiraju otimanjem farmi, tako se prokleta kokakola u svom teroru bori protiv deset litara sirovog mleka ili dvadeset rečenica na tvom blogu.

    Kakav mi stav treba da imamo, kao misleće individue, o onima koji bombarduju civilne ciljeve osiromašenim uranom, pa šalju humanitarnu pomoć? I šta bi neko normalan rekao da se ispostavi da mreža pedofila finansira Save the children? Ili da PETA uzima novac od klanica i industrije krzna za svoje performanse?

    Sutra kad budeš na svom blogu ili društvenim mrežama šerovala neku sliku kvalitetnog zdravog obroka, hoćeš li ispod napisati ”Plaćeno novcem koji je zarađen na proizvodu koji uzrokuje sledeće zdravstvene probleme: (pa kreneš da nabrajaš)”??

    Pročitaj dva puta sledeću rečenicu:
    Te korporacije su postale veće od života upravo zato što ništa što im stoji na putu ne smatraju toliko malim da nije vredno gaženja.

    Ti si se prodala za dve stotine evra, a da su ti pritom oni i odredili cenu. Ako ti stvarno ni jednom nije palo na pamet gde je ovde suština i ako ti se ni jednom nije nazrelo nešto od činjenica po pitanju toga s kim u suštini ovde imaš posla, onda je to stvar (problem?) inteligencije, ili srebroljublja kao karakterne osobine, a u tom slučaju su tih dvesta evra možda veći nego što ja uz svu matematiku i zdravu logiku mogu da pretpostavim.

    Nebitno koje boje, da parafraziram ono što si napisala o ovci iz teksta, za novac si postala deo kokakolinog korporativnog stada. Njihov uspeh je u tome što misliš da nisi.

    Razlog što sam odlučila da napišem sve ovo… volim da zovem stvari pravim imenom. Oni su trovači, ti si plaćenica (volimo rodnu ravnopravnost), a ljudi indoktrinisani ovim objašnjenjem u tekstu ili u obrazloženju ‘projekta’ – ovce. Već si, ovde u komentarima, počela da primenjuješ strategiju omalovažavanja i vređanja (vrlo suptilnog, priznajem) neistomišljenika, arogancija u obraćanju ti je vidno skočila, već se obraćaš čitalačkoj publici kao plebsu u zbirnoj imenici, a prvi sledeći tekst koji si izbacila je u najmanju ruku nekonzistentan. Smatram da te je generalna reakcija čitalaca na ovu situaciju pogodila više nego što si spremna da priznaš. Jesi li poredila broj čitanja novog teksta sa nekim prosekom od ‘pre kokakole’? I ako nije opao, to ne treba da ti bude merilo. Suština je u tome čega si postala deo.

    Pošto tvoj blog sigurno nikada više neću udostojiti posetom, ostaje mi da ti najiskrenije poželim da revidiraš svoju odluku.

    Demantuj me, napiši svaki mesec po jedan tekst koji govori direktno o štetnosti kokakole, nazivaj ih pogrdnim imenima kao i pre nego što su ti ponudili pare, doniraj taj novac za lečenje dijabetičara… Ako nisi potpisala ništa ozbiljno, možeš mnogo da doprineseš borbi protiv industrije suštinski – rikošetom. Na kraju krajeva, tako bi stekla i brojniju publiku, kontroverza dodaje popularnosti i realno, eto ti platforme da kroz kontraudar zaradiš možda i više od ovoga koliko te je kokakola procenila.

    Želim ti mirnu savest.

    Maja je odobrila tuđi komentar koji je stigao kasnije. Odobrila je i dva komentara iste osobe sa nekim oblikom bipolarnog poremećaja, koja se potpisuje kao ‘ivan’ i ‘tamara’ i piše doslovice isti komentar (u slučaju da ‘neko’ obriše, imam screenshot), a ne odgovara ljudima koji vrlo argumentovano iznose nezadovoljstvo zbog ovog sponzorstva. Naravno, nije dužan bloger nikome da odgovara, ima svu slobodu da briše koga hoće, možda i uvredi kako želi bilo koga u svojoj virtuelnoj avliji, ali ova žena je u istom tom tekstu napisala sledeće ”Ipak, kakve god tekstove da sam pisala – da nije bilo onih koji to čitaju, nalaze nešto korisno u njima i dele ih i komentarišu – imala bih super hobi za koji bi znala moja mama i dve najbolje drugarice. Ništa nisam uradila sama bez vas – čitalaca. Na neki način – dobili smo nagradu jer nas interesuju teme koje obrađujem ovde, jer mislimo o njima i postajemo glasniji u zahtevima za boljim proizvodima, uslugama, aktivnostima. ”
    Meni se cela priča već tako gadi…

    • Hvala na komentaru. Mozda je malo duzi, pa ga zato Maja nije odobrila. Ali ima pravo na svom blogu da uradi sta hoce.

      Lose je to sto ljudi hoce sve da relativiziju sto im ne odgovara, ili sto hoce da odbrane, da ga nazovu nekim blagim i drugacijim terminima.
      Nazalost ljudi su roba, a deca narocito. Naravno sve od strane nesavesnih ljudi, tako da je ovo samo jednam model delovanja jakih korporacija i onih koji vladaju kako na fin nacin resavaju svoje probleme i osvajaju nove teritorije i ljudske duse.

      Zalosno je sto malo ima nepodobnih, a puno ”fleksibilnih” kao sto su ovi obicni blogeri i mnogi drugi na vaznim funkcijama.
      Ali lako je shvatiti da bi i vecina onih koji nisu na funkciji bila ista tako ”fleksibilna”, jer je generalno narod posrnuo.

    • Duda says:

      Sandra, u potpunosti delim tvoje mišljenje (i razočaranje). Hvala ti što si podrobno i argumentovano pretočila u reči ono što se meni motalo po glavi… Sve najbolje!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Ubaci mail u prazno polje i pritisni dugme PRATI za obaveštavanje o novostima.

Join 571 other followers

REŠENJE- Selo!

Resenje koje u temelju rešava probleme

Oči su ogledalo duše

pinhole. zdravlje ociju,vid

Fakultet prirodne medicine

Najbolje informacije u vezi zdravlja dostupne svakom

%d bloggers like this: